HomeVestiSveukupni pobednici Turističke tržnice 2017

 

Ugostiteljsko-turistička škola sa domom učenika Vrnjačka Banja tradicionalno učestvuje u projektu Turistička tržnica, koji se odvija pod pokroviteljstvom Sarajevske opštine Stari grad u organizaciji Srednje ugostiteljsko-turističke škole Sarajevo.

9. maja centralni trg Sarajeva naprosto je vrveo od turista. Svoju ponudu su predstavile Sarajevo kao domaćin, Zagreb, Leskovac, Pula, Opatija, Rab, Đevđelija, Podgorica, Vrnjačka Banja i mnogi drugi gradovi. Poseban naglasak stavljen je na uređenje štandova, pa su tako izložene brojne turističke brošure, suveniri, poslastice, umetnički radovi i kulinarski specijaliteti. Svaka zemlja je osmislila drugačiji način prezentacije. Bilo je tu pesme i igre, zanimljivih kvizova, modernih performansa, ali i degustacije vina, sokova, voća, pršute i kolača.

Tema ovogodišnjeg takmičenja bila je „Običaji moga kraja“, a cilj je da se običaji predstave kao deo nematerijalne baštine, te da se „upakuju“ i ponude kao savremeni turistički proizvod.

Neki od zanimljivih običaja raznih krajeva koji su predstavljeni posetiocima Turističke tržnice bili su: „Čipka“, „Zarezoja – dani vina i meraka“, „Istarske štorije“, „Papska fjera“, „Ličko prelo“, „Smokvijada from antiguity to modern realizy“, „Svadbeni običaji u Leskovcu – Češljanka“ i drugi.

Naša ekipa, u sastavu Boćanin Nikola (IV/2) i Dabić Nemanja (III/1), je kroz zanimljiv igrokaz predstavila „Vrnjačke kafane za dušu“. Podstaknuti knjigom Nikole Džamića „Karirani stolnjak“, pristupili smo istraživanju i ubrzo shvatili da je Kafana zaista najvažnija institucija u našoj zemlji.

Vrnjački vremeplov nas je najpre odveo u XVI vek, kada je u našoj maloj zemlji na Balkanu otvorena prva kafana, te smo tako, znatno pre stanovnika Londona, Beča, Pariza, pa čak i Carigrada izgradili kafansku kulturu, koje se ni danas ne odričemo.

Predstavili smo vrnjačke kafane sa početka XX veka, a zatim zaustavili vremeplov u sedamdesetim godinama XX veka, godinama slavnih vrnjačkih kafana i terasa, sa sjajnim orkestrima, spretnim kelnerima i šankericama, vrhunskim kuvarima i roštiljdžijama i sa neobičnim gostima svih fela i uzrasta.

Na duhovit način, kroz skečeve i muzičke numere, prikazali smo naše banjske konobare, koji su u školi bežali sa časova, a onda ipak morali da počnu da uče strane jezike.

Iskreno i do suza smo nasmejali žiri i mnogobrojnu publiku i pozvali ih da posete Vrnjačku Banju i uvere se da su u našim kafanama sve devojke lepe, a svako jelo 10 jezika govori. S obzirom da smo za potrebe ovog takmičenja izradili plakat, uredili štand, tokom nastupa skupljali glasove publike, održali prezentaciju Vrnjačkih kafana i osmislili inovativan, a tradicionalan turistički proizvod, na svečanoj večeri u hotelu „Evropa“ ekipa iz Vrnjačke Banje proglašena je SVEUKUPNIM POBEDNIKOM Turističke tržnice 2017.!

Mentor našim učenicima bila je prof. Natalija Zibrova-Đurakić.

Pozdravljamo sve naše prethodne takmičare, čijih se nastupa Sarajlije i danas sećaju, a koji su doprineli da posetioci ovogodišnje Turističke tržnice sa nestrpljenjem očekuju prezentaciju ekipe iz Vrnjačke Banje! Članovi komisije su sa oduševljenjem prepričavali nastup Palić Ljubodraga kao legionara i nežne vestalke Nine Kalinović o velnesu na ovim prostorima, karnevalsku priču iz usta najlepše Žar-ptice Sare Milovanović i neodoljivog Filipa Jeremića u ulozi Kraljevića u začaranoj šumi. A raspevane i razigrane Ivana Stanojević i Viktoria Vasiljković donele su u Sarajevo naše letnje muzičke manifestacije!

Veliku zahvalnost dugujemo bibliotekarima, učenicima II/2, koji su zajedno sa nama radili na tekstu prezentacije, profesorima, direktorki škole, ali i predstavnicima banjske privrede, Turističkoj organizaciji Vrnjačka Banja, koji su nam, kao i uvek, ustupili deo svog inventara.

sa1

sa2

sa3

 
Redizajnirao Serbian Design Studio